Tuesday, June 2, 2009

sesuatu berharga bila sudah tiada...

waktu sihat sebelum datangnya waktu sakit

inilah yang sesuai bagi keadaan saya sekarang. betullah ape yang di katakan kita pasti merindukan sesuatu apabila tidak lagi dapat di gapai. tidak kira lah sebuah perjuangan, masa, dan orang yang tersayang.

hari ni merupakan hari kedua saya di rehatkan dalam bilik, dikurung tanpa palang besi tapi dengan kekuasaan Allah yang me'lethargic'kan badan, mengurangkan fungsi akal dan sebagainya. namun kuatkan jua untuk menulis entri ini.

' tidak bergerak walaupun sebiji zarah melainkan izin Allah'

dlam saaat ini dapat merasakan betapa beruntungnya jika masih ada kekuatan untuk melangkah kaki menuntut ilmu di wad dan ke majlis2 zikir. tapi yang peliknya ketika kita di beri kesempurnaan tidak pernah sedetik pun berbuat demikian bahkan lebih melakukan benda yang melalaikan.. astaghfirullah...

betapa banyak orang yang di berikan Allah dengan segala kesempurnaan tetapi lupa bahawa segala tiap sesuatu datang dariNYA. sehingga mereka boleh bertindak sewenang-wenangnya tanpa memikirkan batasan syariat.. begitu juga dengan ujian yang menimpa tidak di urus dengan sebaik-baiknya sedangkan semua itu telah di ajar oleh nabi kita.

moga disembuhkan dengan cepat jika itu yang terbaik untukku. (MEASLES)


akhir kata hayati firman Allah:

"TIADA SATUPUN BENCANA MENIMPA BUMI DAN PADA DIRIMU SENDIRI MELAINKAN TELAH DI TULIS DALAM(LUH MAHFUZ)SEBELUM KAMI MENCIPTAKANNYA. SUNGGUH ITU MUDAH BAGI ALLAH. AGAR KAMU TIDAK BERSUSAH HATI TERHADAP APE YANG LUPUT DARI KAMU DAN TIDAK PULA TERLALU GEMBIRA TERHADAP APA YANG DIBERIKAN.DAN ALLAH TIDAK MENYUKAI SETIAP SESEORANG YANG SOMBONG DAN BANGGA DIRI" AL HADID 22-23

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...