Monday, October 10, 2011

mimpi buruk

semalam saya bermimpi..
buat saya berdebar semacam je..

saya lupa bagaimana permulaan mimpi itu, yang saya ingat tiba tiba sahaja dunia ini di serang oleh satu makhluk yang boleh menyerupai manusia. sukar benar untuk membezakan dia dengan manusia biasa. dan makhluk ini nak menguasai dunia dengan membunuh semua manusia.

nasib kami baik sebab ada satu shelter yang di bina masa tu. sangat kukuh. dan saya berada di dalamnya. yang menjadi masalahnya adalah bagaimana saya nak membezakan antara manusia yang sebenar dengan yang menyamar. manusia sebenar saya nak masukkan dalam shelter ini kerana dalamnya tak ramai. semua manusia sedang berhimpit ingin memasukinya.

puas saya memikirkanya dan datanglah idea dengan mengajukan soalan soalan berkaitan. adalah seorang kawan saya Helmi yang ingin memasuki shelter ini. saya tanyakan dia soalan study group semalam. dan dia boleh jawab membuktikan dia adalah yang sebenar.

kelihatan semua yang berhimpit itu seakan lari dari hajatnya yang awal awal tadi. saya pun pergi ke menara melihat pemandangan di luar shelter itu. saya lihat sebelah sana segerombolan manusia di hutan sedang berbincang dan di seblah satu lagi sedang bersuka ria di tepi pantai. entah apa yang diorang buat.

mereka yang di hutan tiba tiba mengeluarkan senjata masing masing dan berbaris.
lalu mereka terus berlari sambil senjata di tangan menyerang mereka di pantai ini.

saya mula panik, apa yang harus saya lakukan, adakah membiarkan spesis saya di luar shelter ini ataupun keluar menolong yang akan menyebabkan mereka yang berada dalam shelter ini turut terbabit.

terus saya terjaga dari tidur dan berdebar debar.....

apa yang harus saya lakukan???

p/s: study group masa study week memang memenatkan dan effective

3 comments:

Anonymous said...

apakah mimpi itu menggambarkan ummat akhir zaman? T.T

Unknown said...

hehe.. wallahualam..
niat asal nk tulis psal mimpi ni ntuk main2 je tapi tgah2 tu rasa mcm ada masej..

apapun dlam hadis nabi mengatakan mimpi itu ada 3 macam.
1; datang dari Allah sebagaimana nabi dan para wali Allah
2; datang dari syaitan
3; datang dari dalam diri kita sendriri seperti terlalu memikirkan sesuatu..

walaubagaimana pun bagi manusia selain nabi mimpi lansung tidak boleh di jadikan hujah, ntuk diri sendri boleh la..
wallahualm mana yang baik jadikan tauladan..

Eiykin Sshi said...

hebat la mimpi awak ni..saya rasa kalau orang seni bace nanti kuarla cite macam tu dalam felem...serius epik sgt!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...