Tuesday, November 9, 2010

my dream team 2

sambungan kepada post sebelum ini. mengisarkan tentang team volleyball impian saya.( cam poyo plak bunyinya)

 5. firdaus@ pidot. seorang lagi setter dalam team ini. hebat dia ni. orang memanggilnya libero. saya pun x kenal sape tu yang pasti ia adalah term dalam volleyball ini kepada setter terbaik. first ball yang macam mane pun pasti dapat memprovide kan bola dua yang cantik membuatkan spiker tidak sabar-sabar untuk spike. tapi sayangnya, dia sedikit kurang tinggi membuatkannya sering tersangkut di jaring. tapi jangan sekali-kali memandang rendah spikenya. susah untuk predict.


hanif ali@ ganu; jika perlukan perang psikologi boleh la turunkan dia. dengan muka bengisnya boleh menakutkan pihak lawan kadang kadang pihak sendiri pun takut. bekas pemain ragbi ini sangat kuat tangannya. jika spikenya masuk memang tidak dapat di sambut. bola setnya juga melambung lama di udara membuatkan spiker boleh rilek sebelum spike. dig juga tiada masalah.


dan kaptennya adalah......



.................




.....................




..................



saya lah sebab ini team impian saya.. hahaha




post ini di tulis bukanlah untuk tujukan kepada siapa-siapa. tapi untuk saya simpan sebagai diari di masa hadapan. betapa saya menghargai sahabat-sahabat yang hadir di sepanjang perjalanan hidup saya. jika saya tahu menulis blog sejak sekolah rendah pasti saya akan buat sejak dari itu. terima kasih kerana hadir dan menemani dalam setiap aktiviti. bukan mudah mencari sahabat seperti mereka.

bersukanlah untuk menguatkan fizikal. teringat saya dalam usrah bersama adik-adik bila mengatakan menghadiri usrah itu untuk membentuk individu muslim sebelum pergi ke baitul muslim dan seterusnya. dalam membentuk individu muslim itu salah satunya adalah qawiyall jism. kuatkan tubuh badan. bagaimana hendak kuatkan tubuh badan? banyak caranya salah satunya adalah bermain. jom bersukan...

sabtu ni ada intervarsity games anjuran ukm di bangi dan saya salah organisasinya dan juga pemain. antara budak medic sahaja ye. yang lain tak boleh. setakat ni lebih kurang 10 university yang join dalam 5 acara sukan. jom meriahkanya...



"al 'aqlu salim fi jism salim"

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...