Wednesday, April 21, 2010

harapan..

tadi ada konsultant ward round dengan prof harlina. walaupun di panggil ward round tapi prof nk buat tutorial tambahan pulak ramai yang tengah short case. sedikit sebanyak terubat la sedikit tekanan yang ada. betul betul tertekan. nak tulis kat facebook mcm pendek, so tulis la kt sini. 5 minit je pun.

seperti biasa prof akan selitkan motivasinya. tu yang tak stress bila ada meeting dengan dia. tadi dia beritahu bahwa setiap kita pada masa belajar ni seperti membuat sebuah kolam. dalam mana kolam itu mereka sendiri yang tentukan. jika dalam kolam itu pasti lah banyak yang dapat hidup dalamnya. ikan ikan besar pun boleh. kalu kecik macam lopak air, berudu pun belum tentu lagi nak hidup. dan exam itu nanti seperti memancing. doctor akan memancing dalamnya. jika dalam ikan yang dia nak maka gembiralah keduanya. jika tidak, plakton je yang dapat. entah perasan ke tak kewujudanya.

prof ada jugak berkongsi bagaimana nak gembira dengan belajar ni. satu caranya adalah belajar untuk mengajar. macam ust hasrizal jugak. bila kita memikirkan untuk memberi, kita pasti akan memcarinya dengan sedalam mungkin dan prepare soklan2 yang akan di tanya. betul2...

banyak lagi sebenarnya. saya cuma tulis sedikit je. sekadar luahan agar hati bertambah tenang. betul2 penat sekarang, exam medicine hari jumaat tapi posting ong belum habis.

ya Allah, hamba-hambaMu ini sangat lemah. pemudahkanlah segala urusan kami. segalanya kami berserah padaMu. tak pernah sedikit pun kami berjaya tanpa izinMu. bukakan dan lembutkanah hati pemeriksa kami. sungguh segala yang kami kami lakukan atas mencari redhaMU.

amiiiin...

2 comments:

dibz_adeeba said...

salam.setuju..ms SWR ktorng pn prof har byk bg motivation,she really make a favor to us to be a 'deep learner'from now on.rsny smelah dgn dianologykan sprt kisah kolam kat ats kn.smg kita semua berjaya cmerlang utk kli ini.learn twice means u r better twice.insyaALLah.

starfishes said...

semoga berjaya dan dipermudahkan segalanya olehNya..aminnn...
(~~)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...