Tuesday, May 4, 2010

kalau bukan kerana syurga..

ok ke?

soalan biasa beberapa hari ni. tipu la kalau saya katakan 'ok'. sape yang ok dengan keadaan ni . siapa yang tak sedih melihat kawan-kawan berjalan. tak sedih bila rumah tiba-tiba jadi sunyi. tak sedih bila orang lihat semacam je. lagi sedih bila orang buat donno je.

banyak semangat yang di beri juga sejak itu. dari sahabat khususnya. menunjukkan prihatinya mereka. terutamanya hafiz. dah macam mak lagaknya( jgn marah). sahabat lain yang terasa. mungkin juga yang sedang menunggu masa yang sesuai. terima kasih di ucapkan. kalau ada perkataan yang lebih berharga yang dapat di tulis pasti saya gunakan ia. korang la sahabat dunia akhirat.

keluarga pun tak lupa. walaupun kami bukan yang jenis meluahkan bicara tapi mesaj dan blog menjadi medannya. terima kasih jua. mungkin semua menerima dengan terpaksa. nak salahkan siapa? saya? examiner? or Tuhan?..

paling kelakar bila mendengar jawapan abang, "mujurlah boleh belajar lagi, boleh cuti, boleh berjalan-jalan lagi. kalu keje xde dah sume tu" katanya kat mak saya. adoyaai...

tapi yang paling penting Allah dah pujuk saya dengan tajuk di atas selepas saya frust dengan teori OnG ari tu. saya melihatnya di blog saifulislam. walaupun isinya saya tak baca tapi tajuknya dah memberi seribu makna. terima kasih Allah..

tidak aku membawa diri,
tidak aku persalahkan sesiapa,
tidak aku berputus asa,
tidak aku tinggalkan segala,
akan aku terus berusaha,
akan aku terus meminta padaNya,
kalau bukan kerana syurga..

“we don’t know when we will b strong enough until the day that we have no other choice except being strong!!!”

kata kawan saya..
there is no other choice for me...

kepada sahabat satu batch, jangan korang cuba perlahankan perjuangan korang. aku tengah kejar korang sekarang. jangan bagi aku potong korang.

"janganlah kamu lemah, jangan pula kamu berdukacita sedangkan kamu orang yang lebih tinggi jika kamu orang beriman" al imran 139

4 comments:

Siti Umairah Hamid said...

"rintangan pasti melanda, jangan undur walau selangkah, teruskan perjuangan!" Brothers - Satu Perjuangan.

gogogo Mizan! (^_^)v

mye sara said...

hu3. thats my br0.
keep it up make it str0ng n str0nger. we will always be there 4 u no matter what. rmember that.~

madziani said...

Segala yang dihasrat
tapi tak didapat
adalah nikmat
yang paling padat.

A. Samad Said
(Benih Semalu)

rangkap kedua last, memang terbaik!
chaiyok mije.

Anonymous said...

chaiyok~ insyaAllah smua yg berlaku pasti ada hikmah d sblk nya cma kta je yg x tau... chaiyok!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...