Sunday, February 20, 2011

undilah saya!!!


"nape ko x jadi calon?" tanya hafiz dan owen masa makan-makan kat carl's jr.

"x bleh. aku ada bad history" jawab saya. tak tahu nak jawab apa. memang saya ada bad history pun. dalam akademik.

teringat masa 2nd year dahulu. soalan sama jugak asyik di tuju. masa tu memang tak tahu nak jawab apa. ramai expect saya yang naik akibat ternampak saya pergi kursus kepimpinan MPP tu. lagipun masa tu nak lawan orang yang hebat dan satu batch jugak iaitu shamil. apa yang selalu saya jawab adalah ia bukan keputusan saya. memang begitu. masa tu calonnya juga adalah idrul. gambar di atas.

kenapa nak undi dia?

jawapan mudah kalau saya la mesti la sebab dia belajar medic. medic tidak sama sekali dengan coz lain. jauh bezanya. kalau orang kata poyo je belajar medic tu susah amik la kalau boleh. banyak dalam doa saya mintak di permudahkan sepanjang belajar ini. berapa kali jugak saya melihat dan alami sendiri wajah-wajah kekecewaan. bangun pagi dengan gelabahnya untuk berhadapan dengan doc kat hospital. mereka yang amik medic je tahu bagaimana keadaan pelajar medic.

menarik jugak manefesto yang di tujukan. pasal gerenti letter(GL). memang menyusahkan pun. bayangkan kita yang lemah longlai sakit nak naik pejabat amik GL dulu baru nak pg klinik. kalau orang amikkan takpe lah. nak amik awal? mana la tahu sakit biler. GL tu pun valid untuk sebulan kalau tak silap. guna kad matrik sude. apa la menyusahkan. bagus2. Idrul tahu apa masalah student.

tahun ni dah saya rasa masing masing dah tunjuk puak-puak mereka. tidak lagi seperti post saya sebelum ni masa PRK yang lepas. so semua mesti dah tahu apa itu gabungan mahasiswa dan aspirasi. apa yang diperjuangkan mereka. kalau tak tahu tanya. Idrul berada dalam gabungan mahasiswa. jadi dia menymbangkan kerusi untuk GM dalam PRK ini. kerusi ini penting untuk menentukan siapakah yang berada dalam jawatan PMUKM. kerana seperti tahun lepas walaupun calon aspirasi tidak cukup untuk mengisi jawatan ia kosongkannya malah 2 jawatan dimiliki oleh orang yang sama. calon GMUKM yang lain tidak di beri jawatan selain hanya wakil kepada fakulti masing masing. rasa rasa boleh gerak ke?

jadi jangan lupa undilah yang terbaik bagi kamu wahai warga KTDI. jika bertanya di kira di akhirat ke benda ni? memang ada. rujuk web dr asri zainal abidin..

2,4,6,10,11 untuk umum

'undilah saya, calon anda no 2' kata Idrul...

belajar jadi baik..

wallahua'lam

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...