Thursday, June 9, 2011

quratu a'yun



berada di pantai melawi selama 2 hari 1 malam bersama keluarga adalah kenangan yang tidak dapat di lupakan. baru saya tahu tempat tempat di kelantan tidak kurang hebatnya untuk beristirehat. rancangan pada asalnya ke pulau perhentian di cancelkan ada hikmahnya.

pemandangan pada waktu malam sangat cantik. tidak dapat saya menunjukkan kecantikannya sebab kamera 3.2 MP je. DSLR xde. bulan yang keluar seperti dalam movie. huhuhu... tetiba jadi seronok.

rancangan nak tangkap ketam tak menjadi sebab bukan musim katanya. tapi dapat tengok orang tangkap sotong dari jauh. hanya nampak cahaya dari bot je. malam tu tenang sangat. mandi lepas subuh lagi best...

ni kenderaan saya sepanjang berada di rumah. pegi mana mana pun guna kete. minyak kakak bayar. heheh..

penyejuk hati saya sepanjang cuti ini adalah anak anak sedara. ketiga tiga mereka ada kat rumah. bukan selalu boleh berkumpul seperti ini.

dah besar sekarang. ni namanya muhammad. tapi panggil ahmad. still tak berubah maksudkan. suke sangat main tepuk tepuk air sampai masuk dalam mulut baru berenti.
insyaAllah, muhammad di didik dengan baik oleh abang dan kak ipar. boleh jadi ulama besar dengan izin Allah. tak sampai 2 tahun lagi . setiap kali nak makan mesti tadah tangan baca doa. bila disuruh azan mesti letak tangan kat telinga. lepas tu ikut orang sembahyang. kalau perhati dia sembahyang memang nampak betul betul khusyuk dengan mulut yang bergerak seperti membaca sesuatu. suara pun paling kuat. kuat ceramah ni nanti kata uminya.

yang ni pulak hilyatul jannah. maksudnya perhiasan syurga. dah besar dah pun. dah boleh bercakap dan faham. kami panggil dia ilya/ iya. setiap kali percakapannya mesti ada iya kat belakang. bantal iya, kasut iya, neneng iya. hahaha... kalau dulu sangat pendiam sekarang sangat aktiv. cerdik ni. mungkin jadi doktor macam uminya. manja sikit sebab yang sulungkan.. nak ducung je kejenya.. hehe. suka mengaji. bila di suruh mengaji dia akan baca ' ngajiiiii, ngajiiiiii' hahaha.

muhammad lagi. paling menarik lihat mata dia. suka sangat buat muka kesian bila tak dapat sesuatu.. hehe. aktiv jugak.

tok abah dengan cucunya masa nak hantar saya ke KL. semua manja dengan tok abah. kalu sorang kena dukung mesti yang lain nak jugak..

ni pulak yang bongsu tapi sama tahun dengan muhammad. namanya hilyatul izzah. kitorang panggil adik ijah.adik kepada iya. seorang yang pendiam. tapi matanya melihat sana sini. mata nya jugak luas. dan boleh merangkak tapi tak boleh duduk lagi. pelikkan?

dia pun aktive jugak. pegi sana sini. lepas tu dah nak berdiri. pastu jatuh. tak pandai turun tangga. mesti jatuh. haha..

Ya Allah..
kurniakan lah aku isteri dan zuriat yang soleh sebagai penyejuk mata penenang jiwa, jadikanlah kami pemimpin bagi orang orang yang bertakwa...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...