Friday, July 13, 2012

special study module (SSM)

SSM, modul yang di perkenalkan 4 tahun yang lepas bagi medical student undergraduate. dengar kata yang pertama di perkenalkan bagi undergraduate di Malaysia. saya participate untuk yang ke 4th Medical Undergraduate Annual Scientific Meeting.

di bahagikan kepada 57 kumpulan yang terdiri daripada 4-5 student. kami di beri pilihan memilih type kajian. saya memilih clinical based dan mereka meletak saya bawah Forensic department. berkenalan dengan Prof Faridah, antropologist forensic membuka luas pengetahuan mengenai jobscope forensik.

pernah tengok CSI? saya suka sangat tengok cerita tu.

unfortunately yang di tunjuk bukanlah semudah itu pada realitynya... tipu jugak la


memang penat buat research nih. kena examine dekat dengan 100 mayat dengan pelbagai halangan. ada yang hazardous, family yang emotional, terpaksa tunggu orang mati 24 jam dan accident. tapi semua tu satu pengalaman yang tak mungkin jumpa lagi.

' tak goyang ko ek ' kata PK kat situ. melihat saya examine mayat dengan secara selamba badak.

sudah resistant dengan kematian. tapi still tak buat persiapan untuk mati. itu yang lebih teruk

banyak lagi cerita selama setahun saya buat research ni, tapi susah la nak cite. tak ada masa.

akhirnya siap. what a relieve...


di pilih sebagai oral presentation. off course bukan saya yang present.


                                                   ni saya dengan presenter...


semua gembira dengan SSM yang dah habis. hilang dah keseksaaan tu.

harap pengalaman ni berguna untuk sambung postgraduate nanti insyaAllah....


p/s: hari ke 5 sebagai final year student di posting yang paling rilex : penat!!!!

       dah semakin kurang la entry..
      
       next goal : lulus PRO EXAM. doakan di permudahkan

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...