Saturday, April 2, 2011

u will be missed..

malam ni dah suram sikit surau Ar Razi KTDI nih. sudah sedikit demi sedikit tidak kelihatan wajah wajah yang biasa mengimarahkan surau ini sejak 2 tahun saya berada di sini. satu batch telahpun berjaya menamatkan pengajiannya. senior pada saya.

              imam-imam surau Ar Razi. Gym (tengah) akan dirindui pada waktu subuh nanti.

kalau tahun lepas melihat gradnya senior menjadikan saya semangat untuk menjadi seorang doctor tapi grad batch kali ni buatkan saya sedih dengan perpisahan ini. walaupun mereka senior, biasanya orang kena buli dengan senior tapi mereka ni lebih banyak membantu. pertama kali memasuki fakulti of medicine ini, orang yang pertama kenal adalah mereka. senior senior yang lain berada di HUKM masa tu. kami 2 batch survive berada di UKM KL. dengan masa tu ada sedikit masalah dengan cos lain, kami mempertahankan satu sama lain. ketika kami terpinga pinga mengenai perubatan ini merekalah orang pertama yang kenalkan kepada kami.

bakal bapa, Dr Afiq mohd fuad. yang banyak memberi dorongan dan bantuan. banyak mengajar saya dalam pelbagai segi.

yang paling penting sebahagian merekalah mengajak saya mengenal perjuangan dalam kampus. mengajak bersama sama untuk satu matlamat. walaupun pada suatu ketika saya terpaksa membuat pilihan wadah mana yang hendak di ikuti tapi itu tak pernah memutuskan ukhwah yang ada. kerana ukhwah kita kerana Allah. pengakhiran kita di syurga walaupun jalannya berbeza. sungguh saya sayang kamu semua kerana Allah.

buddy yang best. sejak dari first year. banyak membantu dan sempoi.

dia nak posing comel.. haha ( comel ke? mcm x je)

terima kasih kalian kerana menerima saya yang hina ini. layak atau tidak untuk mengikuti kalian tidak pernah di persoalkan sedangkan saya penuh dengan serba kekurangan. maaf andai sepanjang perkenalan kita ada mengguris hati tanpa di sedari. saya yang 'mulut lembik' ini selalu terlepas cakap. niatnnya untuk kita tak ada sebarang penghalang. boleh saja saya menjadi seorang yang sentiasa tunduk tapi dengan kalian saya memilih untuk bermesra. tak sanggup untuk meninggalkan memori dalam keadaan tidak ada kerinduan padanya.

 sambutan hari jadi pada tahun lepas bersama jaksa 2009/2010 (kek saya warna oren)

 sanggar kerja di port dickson

bila di imbas imbas balik banyak saya berurusan dengan mereka . semenjak di first year memegang jawatan progrm bawah kelolaan mereka, second year pula menjadi ketua batch yang membuatkan saya berurusan lagi dengan meraka. masuk third year menjadi JAKSA yang kebanyakan adalah di kalangan mereka. banyak pengalaman dan pelajaran yang saya ambil dari menjadi seorang yang berorganisasi sehinggalah seorang yang berfikrah. bila di sebut berfikrah maksud saya adalah kefahaman dalam agama. tidak kira jemaah mana sekalipun. jika di luar negara banyak pertembungan tapi di sini saya rasa kami lebih bertoleransi.

yang bersama dalam wadah ini paling saya sayang. mana tidaknya 4 tahun bersama. bersama dalam usrah, PRK, demonstrasi, majlis ilmu dan program prgram lain. kebanyakan masa bersama mereka. dengan mereka, saya jadi kuat. dengan mereka saya jadi rajin. pemergian mereka pasti terasa.

gym yang sering jadi front liner dalam demonstrasi. 

sering bersama dalam demo. lari pun lari sama sama. hahaha

bak kata nazil perpisahan ini bukanlah apa apa sedang kita berada di dunia yang fana tempat  persinggahan yang sekejap cuma. andai kita tidak bertemu lagi di sini pasti akan ada jodohnya di akhirat sana. di tempat yang abadi, selagi mana kita terus istiqamah di jalan ini, kita akan berada di kumpulan yang sama di bawah naungan Allah di padang mahsyar dan terus bersama lagi di dalam syurga insyaAllah. doa doakanlah agar hati kita tetap berjihad walaupun apa jua halangan yang menimpa.

” Tujuh orang yang akan dilindungi Allah dalam naungan-Nya yaitu: Imam  (pemimpin) yang adil; pemuda yang tumbuh dewasa dalam beribadah pada Allah; orang yang hatinya selalu terikat pada masjid; dua orang yang saling mencintai karena Allah, berkumpul karena Allah dan berpisah karena Allah pula; seorang lelaki yang dirayu oleh seorang wanita yang mempunyai kedudukan dan kecantikan tetapi ia menolaknya seraya berkata ‘Aku takut kepada Allah’; orang yang bersedekah sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diperbuat oleh tangan kanannya; dan seorang yang berdzikir kepada Allah sendirian lalu menitikkan airmatanya.” (HR. Bukhari Muslim)

u will be missed....

p/s: maaf jika ada yg terkurang

3 comments:

redsugarpaper said...

salam..nape saya xde?hahaha

Unknown said...

seprjuangan tu dh termasuk la.. hehe. xde gambar nk d masukkan..
doakan sy di sini supaya cepat2

redsugarpaper said...

insyaallah..pejam celik je nnt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...