Tuesday, November 1, 2011

dalam dilemma??

jika hati di dalam dilema ingatlah nabi berkata:

“Apabila sesiapa di kalangan kamu merasa risau tentang sesuatu perkara, hendaklah dia ruku’(sembahyang) 2 rakaat sepertimana sembahyang fardhu. "

Selepas itu hendaklah dia berkata :

“ Ya Allah, saya mohon pilihan yang terbaik daripadaMu menurut ilmuMu.
Saya juga mohon taqdir yang terbaik menurut taqdirMu. 
Saya mohon limpah kurniaMu yang agung, kerana bahawasanya Engkau sahaja yang mentaqdirkan bukan saya yang mentaqdirkan. 
Hanya Engkau sahaja yang tahu dan saya yang tidak tahu. Hanya Engkau sahaja yang mengetahui ilmu ghaib.
Ya Allah !, jika Engkau tahu perkara ini baik untuk saya, untuk agama saya, untuk hidup saya dan untuk mati saya, atau baginda bersabda, untuk urusan saya dunia dan di akhirat, taqdirkanlah ia untuk saya dan mudahkanlah ia untuk saya, kemudian berkatilah saya dalam urusan ini. Jika Engkau tahu perkara ini tidak baik untuk saya,untuk agama saya, untuk hidup saya dan mati saya, atau baginda bersabda, untuk urusan dunia dan akhirat saya, jauhkanlah ia daripada saya dan jauhkanlah saya daripadanya. Taqdirkanlah saya beroleh kebaikan yang sepatutnya kemudian buatkanlah saya redha dengannya.”
 
amin ya rabbal 'alamin 


p/s: alhamdulillah, sungguh "aku (Allah) bersama sangkaan hambaKu terhadapKu" 
terasa berada dalam pandangan Allah.. tetapkanlah..
nak balik raya!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...