Monday, September 12, 2011

mabrook

alhamdulillah, hujung minggu lepas bukan seperti yang biasa biasa. sangat spesial. apa yang spesialnya?
4 orang sahabat saya selamat mendirikan baitul muslim
jom bersama saya mengembara di hujung minggu....

bermula dengan hari sabtu. perkahwinan Dr sufian
 
Abg sufian ni senior saya, sudah lebih setahun bekerja di hospital (hospital mana ek?) dengan psangannya. Dr juga katanya.. hurmm betul ke?

majlis berlansung di dewan komuniti cheras. tak de lah jauh sangat dengan tempat tinggal saya.
lepas selesai makan tak sempat nak ucap tahniah. ucap dengan bahasa isyarat dari jauh je kami meneruskan kembara.

seterusnya adalah rumah saudari seperjuangan Syahirah dengan Shahir di wangsa maju

Syahirah ni satu batch tapi course lain. dia amik nutrition. merupakan exco lujnah dalam GAMIS. hebat tuh. hhuhu. pasangannya adalah Shahir, junior saya kat Maahad Muhammadi, adik 2 tahun. tapi ukhwah kami baru mula di sini.

"junior 2 tahun dah kawin, mung biler?" kata fizu.. senyum takperlu kata apa apa.

dapat dengar konsert iwan di majlis ni
berehat jap kat masjid..

sampai je ke Kolej, Tantawi ajak beraya dengan BUdak Maahad yang ada kat around Selangor dan KL
lama dah tak jumpa. ada yang 6 tahun tak jumpa lansung. Sungguh, raya ni betul betul bermakna buat saya. ramai yang saya dapat refresh ikatan ukhwah. bukankah itu salah satu matlamat beraya..

pada hari yang sama juga adalah perkahwinan Dr Malek. pemantau saya masa jadi JAKSA dulu. barakallahulakuma. tak pergi sebab x di undang ke umah perempuan. minggu depan rumah lelaki tapi jauh. so, pic pun tak de.

balik malam dan tido untuk esok pula..

lepas pengajian talaqqi di surau, terus kami mulakan perjalanan. destinasi adalah tanjung karang
perkahwinan Abg/Dr zairi dengan pasangannya Puan Faridah

Abg zairi satu batch dengan Abg sufian. tempat majlis sangat dekat dengan rumah sewa masa posting JKM. pasangannya pelajar tahun akhir perubatan di USIM
gambar buat tatapan sahabat yang tak hadir. jauh tempatnya, 2 jam perjalanan.

lepas tu ke rumah Nazil untuk beraya. di sungai besar.

 kat rumah Nazil makan dan berehat (tido, tak malu) bertolak pulang. sampai maghrib
habis sudah berjalan jalan, esok nya kena pergi HKL untuk posting paediatrik

still struggle dalam posting paeds.. penatnye laaaaa





first time makan tutti fruti , mahal sangat tak padan dengan harga. menarik je lebih..

p/s: entry bergambar. saya perasan manusia ni suka baca pasal kehidupan orang lain. kenape ek?? sebab tu la movie dan cerita bersiri di hasilkan, untung pun banyak..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...