Friday, February 12, 2010

menangislah...


post ni saya tulis jugak walaupun tengah-tengah kritikal. kerana betul-betul bg effect dan saya dah tak ada tempat lain untuk di luahkan. maaf jika ia mengganggu surfing anda.

senang ke mengorbankan diri kepada Allah? mcm korban lembu ke? ambil, ikat dan sembelih. macam tu? mungkin ada yang macam tu.


apa yang saya cakap di sini bukan berkaitan dalam diri tapi jalan untuk itu.jalan saya susah. bila kita ikhlas untuk semua itu berbagai prasangka yang datang. bila kita buat sesuatu tanpa harap balasan, tiada sambutan malah di bayar dengan ngomelan. ingin saya bertanya, tahukah kamu untuk ape semua itu di buat? apa yang kami dapat? tak ade. sikitpun tak ada kepentingan dunia. kadang-kadang saya rasa kecewa, frust, tidak di hargai dll.

Allah seringkali menunjukkan kepada manusia, bahawa segala rencana, segala kehendak manusia tidak pernah wujud tanpa kuasaNya, segala keinginan manusia tidak selamanya sesuai dengan keinginanNya, dan tidak jarang pula Allah memberi hikmah kepada setiap kegagalan.

menangislah, semakin kamu menangis semkin kamu merasa kebergatungan kepada yang maha mengatur. semakin kamu tahu bahawa hanya kehendak Allah setiap kejadian dan kelopak air mata tak pernah habis.

xpe mizan, sabar-sabar. kewajipan kamu telah tertunai, tinggal kewajipan mereka yang perlu di jawab. dunia ini luas dan Allah itu maha ADIL.

p/s: post akan datang. 'adilkah dunia?'

5 comments:

Siti Umairah Hamid said...

saje nak share kata-kata Saidina Ali ini, kebetulan 'terserempak' kat intenet:

"sesiapa yang menjadikan dirinya sbg pemimpin org lain, hendaklah ia mulai dgn mengajar dirinya sendiri sebelum mengajar org lain. asuhannya terhadap org lain biarlah dgn perilaku, sblm dgn tutur kata. org yg mengajar dan mengasuh dirinya adalah lebih berhak dimuliakan dan dihargai dari org yg mengajar dan mengasuh org lain." -Saidina Ali

chaiyok2! mizan boleh!

Al-Mizan said...

time kasih ;)

izzudin hafiz said...

xpe mije...tiada sape tau psal dri kau selain kau sndiri...so, klau kau rasa kau berda di pihak btull...perthankan smpai langkah terakhir

Anonymous said...

al mizan = ghurabaa :)

Al-Mizan said...

kenapekah?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...