Friday, December 9, 2011

bernafaslah wahai mata

3 hari berturut turut pulang ke kolej pukul 7...

semalam prof shahrir tanya di surau melihat saya ber'white' coat semasa solat maghrib

"posting ape sekarang?"

"opthal dengan Prof R"

"tak sangka ..."

terputus ayat itu. saya agak tak sangka posting optal balik lambat camni sekali.

huhuhu....

bersama prof R di posting ni buat saya realize yang saya tak tahan sebenarnya. tak tahan kepenatan. 3 hari berturut tak tidur tengah hari sudah saya habis habisan penat.  habit memang susah nak di ubah secar drastik.

saya juga tak tahan tengok mata. entah kenapa tadi habis je tengok mata buat saya tercungap cungap tapi dapat finding la. kawan cakap sebab tahan nafas , saya tak perasan pun. nak tahu tak yang mata (cornea) kita boleh bernafas sendiri? blood vessel tiada dekat situ. antara yang menarik saya tahu.

melihat Prof yang BUSY memanjang mengingatkan saya sejauh mana komitmen saya nanti. Prof saya yang paling tinggi di jabatan optal pun setiap hari balik malam. guane?
kena tengok betul betul jalan mana nak pilih nanti.

bersyukurlah dengan mata yang cantik Allah berikan. kalau dapat tengok dalam mata lagi cantik walaupun ada penyakit. yang paling penting function mata itu perlu lebih lebih di syukuri.

kalau nak tahu klinik yang paling sibuk adalah klinik mata... nak jaga mata jagalah kesihatan umumnya. diabetis dan hypertension harap dapat di prevent. yang keturunan tu nak buat camne.. kebanyakan ada treatment.
.dan Allah mengeluarkan kamu dari perut ibumu
dalam keadaan TIDAK MENGETAHUI SESUATUPUN,

dan Dia memberi kamu
PENDENGARAN,
... PENGLIHATAN
dan HATI,

...agar kamu BERSYUKUR....
(An-Nahl : 78)

1 comment:

Anonymous said...

hurm...memang xsangka...dulu time ent balik pukul 1 malam dari pagi,sbb onkal ngan miss salina...walaupun penat, hati rasa lega sebab masa terisi dgn perkara yg sepatutnya...klu duduk bilik,hurm....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...