Thursday, May 20, 2010

tampan dan kuat

Nak tahu di mana Ketampanan Lelaki?
Ketampanan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang tampan adalah:-
1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata ITTAQULLAH..
2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.
3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.
4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.
5) Lelaki yang baik sangka.
6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Dan dimana Kekuatan Wanita???
Dan, Kekuatan seorang wanita bukan kepada ototnya, tetapi pada
kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-
1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.
2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.
3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.
4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.
Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

 wallahu'alam
p/s: sekadar  renungan.. kalau senyum pun dah dikira berjaya...

3 comments:

Siti Umairah Hamid said...

hahaha..maner ko dpt gambar ironman tu, lawak giler tp penuh makna..

Anonymous said...

Salam..membaca blog neracaislam seolah2 medan me"recharge" iman. Memberitahu apa yg kita tidak tahu dan mengingatkan pada apa yg kita lupa..dan sesungguhnya manusia itu pelupa..teruskan usaha rajin menambah post.=)

Al-Mizan said...

time kasih.teruskan bersama saya di neracaislam. hehe. macam tv plak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...