Monday, May 31, 2010

syahid..

perasaan saya bercampaur baur bila mendengar berita serangan israel kepada bantuan ke gaza. tak tahu adakah hendak gembira dengan syahidnya 16 orang itu. atau geram dengan kekejaman israel laknatullah. ataupun sedih sebab melihat islam tak mampu melakukan apa pun. yang pasti perasaan sedih itu melebihi yang lain.

sedih betul perasaan ini. bagaikan kita di ikat kaki dan tangan manakala di depan mata kita ahli keluarga di seksa dan di bunuh dengan kejam. di bunuh tanpa ada siapa membela. bagaimana perasaan tu. rasanya tak sanggup. bunuh la saya sekali. saya lebih rela berada di tempat mereka yang di bunuh daripada yang di ikat.

dalam keadaan kita sekarang, apa yang boleh kita buat selain berdoa? boikot? derma? semua itu tak bisa memadamkan perasaan ni. sehingga lah datang janji Allah bahawa kemenangan di tangan islam. teruskan sampai kepada hari itu.

tapi sejauh mana kesedaran kebanyakkan manusia. daripada status ym pun dah tahu. siapa yang ambil  tahu dan siapa yang buat tak tahu. isu palestin ni sering tenggelam timbul di kalangan kita tapi bagi mereka di sana penderitaan tak pernah tenggelam. kita sering hanyut dengan kemewahan yang ada. bravo, berjayalah yahudi dan nasrani untuk pecahkan kita. menjadikan sempadan negara, visa dan passport sebagai tembok.



syahid adalah cita-citaku...

3 comments:

Anonymous said...

Smoga kita diberi kekuatan dan ditunjukkan jalan oleh Allahj untuk mati syahid sprti mereka..dan sesungguhnya itulah matlamat hidup seorg muslim.
Dari lirik lagu bingkai kehidupan: jihad adalh jalan juang kami..mati di jalan Allah adalah cita2 kami tertinggi. InsyaAllah.

Unknown said...

insyaAllah... teruskan berjihad

hijabwali said...

insyaAllah akan sampai masanya kemenangan Islam dan ketika itu akan tertegaknya kebenaran panji Islam seterang-terangnya di muka Bumi ini dan musuh2 Islam akan mendapat balasan yang setimpal(hanya ALLAH yang tahu).kita doakan untuk saudara kita yang sangat kita sayangi dan semoga ISRAEL dilaknat ALLAH!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...