Monday, December 21, 2009

air dicincang.....




alhamdulillah.. setelah penantian sejak 21 tahun yang lalu akhirnya sampai jugak ke tanah tinggi cameron yang di gembar gemburkan. walaupun cuti yang singkat yang patut di guna untuk berehat tapi saya gunakanya untuk keluarga. bukankah itu lebih baik?

komen tentang cameron?
kalau mengikut nafsu yang liar ini, saya mengatakannya biasa je. nak kata menyeronokkan, tanpa keluarga tak seronok pun. ia cuma medium bagi kami.
tapi dalam pemerhatian, ia mungkin 'syurga' bagi perempuan. seronok je kaum-kaum hawa yang saya bawa ni. ikuti dialog saya dengan mak yang sedang membeli bunga yang berharga rm40.

"mahalnyo ma, baik beli mugo lain" setelah saya diberitahu harga bunga tu

"tu la, nk mitok kure sapa 35 nih" mak cuba negotiate dengan peniaga tu

"tak payah beli la, nak wak gapo bungo nih?" tanya saya

"sajo wak tengok2" mak menjawab dengan tenang

"kalu gitu amik gamba pahtu frame la tengok kat umoh" lalu mak terus suruh saya pergi main jauh-jauh sambil tersenyum. tak faham2....

air di cincang tak akan putus

p/s: masuk posting baru. jabatan kesihatan masyarakat. pegi lecture

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...