Friday, December 4, 2009

wah!!


wah!!!
akhirnya siap satu lg tugasan daripada tugasan yang berlambak minggu nih. dah lame tak rasa busy/ sibuk macam ni. kalu sibuk dengan study tu perkara biasa tapi sibuk di tambah dengan hal- hal lain. best jugak kan sibuk2 ni. jalan laju2 depan macam orang penting la gamaknya. hehehe

saje je nk list hal2 yang di buat minggu ni.
1. long case ( exam dengan doctor)
2. case write up (macam assignment la)
3. hantar adik masuk uia gombak
4. uruskan kelulusan program kat bangi
5. teman family yang datang kl pg jalan2. hehehe
6. prk??
7. first meeting dengan organisasi
8. meeting jaksa
9. main untuk intervarsity game
10. surf internet??

teringat semasa berada kat ktsn, masa 2 setiap minggu adalah minggu yang busy. pernah untuk program untukmu palestin saya kena menghadiri meeting setiap malam dalam satu minggu. satu malam ada 2-3 organisasi sub tengah meeting. seronok2.

sejak berada dalam jaksa ktdi nih lain plak busynya. busy sorang2, semua kena buat sendiri, rancang sendiri dan duduk sendiri-sendiri. tapi tak lah seperti dulu. sekarang lagi rilek la. xd orang nk bagi kerja. rasa teringin nk buat kerja tapi dah bertimbun dan tertangguh dah pun.

kenapa suka dengan busy???

bukanlah suka tapi banyak yang kita dapat. paling penting ini semua yang mentarbiyah kita untuk masa depan. mana mungkin kita tiba-tiba dapat membuat keputusan , menyusun jadual semua. banyak lagi la yang kita dapat.

paling penting jugak, dengan kesibukan ni kita tidak lah lalai dengan perkara- perkara lain. memang dia dapat kita lupakan perkara lain sampaikan tak boleh tido. memang berkesan untuk saya.

so, busykanlah diri anda dengan sebaik baiknya dan jangan mengeluh dengan penat sebab tak layak pun kepenatan kita dengan kepenatan yang di hadapi oleh pejuang- pejuang agama yang lain. setitik pun tidak...

"ya Allah, sibukanlah aku di dalam jalanMu agar aku tenang berehat di syurgaMu"

amin

wallahu'allam

p/s: tengah pening2

1 comment:

Siti Khadijah said...

"ya Allah, sibukanlah aku di dalam jalanMu agar aku tenang berehat di syurgaMu"

Amiin..~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...