Saturday, July 3, 2010

baitul muslim



hari tu akak saya minta di temani ke sogo. memandangkan dia baru shaja sampai ke sini dan baru je start sambung belajar kat hukm ni. semestinya dia belum tahu jalan lagi. walaupun saya tidaklah seexpert mana. tapi setakat sogo tu senang je. masa tu abang ipar ada keje.

katanya nak membeli baju kat elia sebab minggu depannya ada kenduri menyambut menantu di rumah abang ipar. tema warnanya adalah hijau. nak beli macam gaun.

sesampai sahaja di sogo itu. mulalah pencarian. start pkul 12 tengah hari. cari mencari la akak saya tu. saya ikut belakang je. 2-3 jam berpusing di aras baju kanak-kanak. saya masih boleh bersabar. akhirnya lpas 3 jam jumpa jua. lepas jumpa tu bermula sesi pilih memilih. aduh. pendapat saya di tanya. em, apa lagi bagi la pendapat saya. setelah penat saya memilih juga, satu pun dia tak amik. amik la baju kanak kanak sahaja sebab seluar nk beli tempat lain. setelah bayar, dia mula merubah fikiran. nak beli seluar sekali la. mana tempat tadi ek? 1 jam lagi mencari tempat tadi. tak termasuk station-station yang dia berhemti sebab berkenan tapi bukan warna hijau.

selepas itu ditambah lagi pakaian untuk dia pulak. saya mula penat dah. malas betul. saya pun lari keluar.duk kat luar sogo. termenung. tengok gelagat manusia lagi best. sampai dah bosan kt situ masih tak siap2 lg.

apa kaitan dengan baitul muslim? hahaha...

kalau nak teman kaum hawa pergi shopping pun tak larat jangan fikir pasal baitul muslim la. apa yang saya hendak sampaikan sebelum mendirikan baitul muslim itu kita patut kenal bagaimana makhluk dari venus ni. bukan sahaja kenal tapi menerima sebagaimana kejadiannya. kalau masih tak boleh, lupakan dulu.

mungkin pembaca expect benda lain yang di tulis pasal baitul muslim tapi ini je pengalaman dengan perempuan. nak tulis pasal dakwah ke, pencarian ke lain kali lah. sebab tu semua teori. sapa-sapa pun boleh tulis.buatnya belum tentu lagi.

wallahu'allam

p/s: apsal post psal ni plak byk skng. musim dia kot xpun dah tua dah ni. kena pikirkan jugak.
maaf kalu x menepati ciri-ciri penulisan tentang baitul muslim.. hehehe, suke plak kenakan orang

8 comments:

Menapak kubur said...

Hmm,
kesian..haha
Tak dinafikan, prmpuan ramai y begitu..
Tapi ade jge tak..
Bersangka baik, haha, dia sekadar nak y trbaik, sbb tu lebih teliti..

Tp kan sy ingt, prmpuan je yang mcm ni, rupanye laki ade jgk mcm ni..

(Sibuk nak crite jgak,hehe) Sy penah keluar dgn abg sy, nak beli baju dia je sehelai..Tapi berjam-jam lamenye, lps tu sibuk tny pndpt sy, sy ape lg, semua sy kate ok sbb sy ni bkn cerewet dan teliti sgt bab2 shopping ni.. Last2, xde satu pun dia brkenan, dan akhirnye xbeli pun baju hr tu..Buat penat badan je..

Oleh krn title dia "baitul muslim", haha, just nak ingtkan, kita akan mudah di uji dengan benda yang kite tak suka..Maka nye nasihat sy, "bersedialah mije, haha".

Unknown said...

huhu..
golongn minoriti je mcm abg awak.. mungkin ade translocation gene dengan awk. hehehe
bersedia bler terpaksa bersedia..

Anonymous said...

hahaha..tu belum gi teman 'makhluk dari venus yg mengandung' lagi, lg byk ragamnye..heheheh

Unknown said...

hmmm.. xpe. same2 berjihad..

Anonymous said...

bile nye kau nak bina masjid dgn kaum dri venus

Unknown said...

bg kau yg dh ckup syarat dl la..

Dr Mohd Zaidi(DDS UKM) said...

sabor je la..huhu

Unknown said...

insyaAllah ust zaidi.. tgh blajar sket2. hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...